17 Ocak 2010 Pazar

17 Ocak olmuş ne ara olmuş? Ben son yazının üzerinden o kadar geçmedi diyordum. Bu aralar bilgisayar oyunları pek oynamıyorum. Aslında bunu demek isterdim ama yalan! Aslında bir sürü oyun deniyorum bu ara. Dragon Age oynadıktan sonra "PC oyunculuğu ölmemiş olabilir yaa" düşüncesiyle biraz kaçırdığım oyunlara göz atayım dedim.




Şu haritanın posteri var odamda. Çok güzel bir şey.

Şimdi benim bilgisayar uzun bir süre yeni oyunları göremedi. Morrowind oyununda bile sorun çıkartıyordu öyle düşünün. Gerçi ben Morrowind'e kılım. Zamanında bir arkadaşımla az oynamadık kendisini. Bir hırsız açıp full athletics ve steal verip bütün kasabaları boşalttığımız oldu. Ama arkadaş Elflerinin en genci 1.500.000 yaşında gözüken bir dünyada düşünün öbür ırklar nasıl gözüküyor. Kaplan kafalı yaratıklar en karizmatik tiplerdi öyle yani. Eh görevlere falan hiç bulaşmadım doğal olarak.

Yeni bilgisayarım ilk geldiğinde (Kendisini ayrı bir yazıda tanıtacağım) kurduğuım ilk oyun Fallout 3 oldu. Bethesda senin surat çizen ekibinin ben ta.... Neyse. Arada Silent Hill 5 falan internet kafede oynamış bitirmiştim ama Fallout 3 için pek izin vermiyorlardı tabi. Tepemde mutlaka bi eleman dikilip "Bu ne lennnnnn" modunda takılıyordu. Her ne kadar kibarca kovsamda mutlaka bir başkası çıktığından bıktırmıştı :D




                        Şakacı yaratıklara yüz verme Alex!

Gerçi şimdi düşünüyorumda Silent Hill 5 internet kafede oynamak ne psikopatça bir işti yaa. Kafe bir arkadaşımızın o sebepten bilgisayar konusunda falan sorun yok. Bu arkadaşımda eski bir oyuncu 35 küsür yaşlarında. Hatta bir kızı oldu yazın. Eski toprak oyuncuya oyun beğendirmek zordur bilirsiniz. Bizim bunla zevklerimiz baya yakın. Tek anlaşamadığımız konu ise onun futbol oynaması ve benim aksiyon-korku oyunlarını sevmem. Silent Hill 5 oynarken özellikle bir bulmaca vardı. Tek parçası eksik puzzlelar olur hani, sağa sola kaydırarak resmi tamamlamaya çalışırsınız. Bu bulmacayla 1.5 saat uğraştım. Hiç sevmem böyle şeyleri normalde :D  O arada gelip çok makara yaptılar tepemde. Gerçi iki dakika sonra Pyramid Head çıkıp birisini ortadan ikiye böldüğü sırada arkadan bana lol çeken çocuklar "röehh" diyerek kaçtılar ama neyse :P



Konuya döneyim. Fallout 3 oynadım. Güzel mekanlar güzel görüntüler üzerine kurulu bir Morrowind olmuştu. Adı uğruna oynadık beğendik. Yakın zamanda Modern Warfare ve Modern Warfare 2 oynadım. hatta ilk önce 2. oyuna başlamış biri olarak yarısında onu bırakıp 1. oyuna başladım. İki oyunu aynı gün bitirme başarısına ulaştım bu sayede. Ben normalde FPS sevmem. Half Life serisi ve ilk Unreal'i ayrı tutarım tabi. Ha zamanında az Counter Strike oynamadık. Half Life Deatmatch deseniz gene "kur" derim. Ama genel olarak FPS oyun stilini sevmem. Multi olarak oynatıyor kendini meret. Modern Warfare ise bu manyak aksiyon ve yanında bence çok eğlenceli bir hikaye anlatımıyla beni oldukça etkiledi. Zevkle oynadım.


 Captain Price'a saygılar. Modern Warfare onsuz olmaz.
 




Bu boş vakitlerimde kaçırdığım RPG türlerini bir deneyeyim dedim. İlk denemem The Witcher oldu. Şimdi bu oyun çok övüldü süper dendi falan. Eyvallah kurduk. İlk bölümleri oynadım. Sarmadı. Her an yılan dansı yapabilecek bir pozisyonda duruyor lan adam! Karşıdaki hızlı herif seni bus tilde döver şu stile geç zorunluluğu canımı sıktı. Lan gerçek hayattan tecrübeliyim. Karşıdaki istediği kadar hızlı olsun sen güçlü bir şekilde kodunmu kafaya kakalak gibi yapışır kalır yere. O 3 stilide kullanabilen bi adam zaten güçlü saldırısını oturtacak bir hız ayarlayabilir. Olmadı yani hikayesi süper falan diyorlar ama oynayamadım.


Şu ara ikincisi çıkacak olan Mass Effect ikinci denemem oldu. Karakterin adını falan aynı bıraktık hiçbişey yapmadık. Yaratamadığım bir karakterle oynamak benim için büyük eksi. Witcher'a bunu yazmadım çünkü onda eksi bol zaten :P Oyun içinde gelişecek karakterin adına RPG denemez bence. Sonra o nasıl bir oyun? Ben daha KOTOR türü bekliyordum insanalrdan aksiyon-rpg lafını duydukça. Arkadaşın bana zorla denettirdiği Dark Sector oyunundan bir farkı yok bunun O_O Bildiğin nişan al vur. Takım arkadaşıan komut ver canı isterse yapsın. Boş işlerrrr geçinizzz! Yarım saat dayanmadı.



Hazır FPS olayını bu kadar görmüşüz haydi Oblivion deneyelim. 1 aydır bilgisayarda setup hazır bekliyor. Kurdum 2 gün önce. Dedim bu görüntülerle oynanmaz bir modlara bakalım. Adamlar 3 GBlik texture paketler hazırlamışlar kaçmaz. O iğrenç suratların yerine güzel tipler hazırlamışlar hemen çekelim. Bir oyun boyutu kadar mod indirdim oyunu güzelleştirecek. Onun dışında mod yapımcıların fantazilerine hayran kaldım. Basic Instinct diye bir mod var mesela gördüğün herkese atlayabiliyorsun anladığım kadarıyla :D Ayrıca benim indirdiğim texture packlerden birinde bu tür bir şey olsa gerek. Öldürüp kıyafetlerini aldığım bütün erkekler birer Bereket Tanrısı mübarek. Korkuyorum arkadaşım! İndirin onları!

Neyse Fallout 3 sağolsun biraz bu fps-tps sisteme alışmışım. Daha ilk görev yerien anca ulaştım ama olsun. Oynanabilecek bir oyun gibi. Görüntüler güzel en azından :D Oyun hikayesi hoş gözüküyor ama duyduğuma göre bi halta yaramazmış. GUild görevlerini önerdiler. Neyse deneyeceğiz bakalım :P

Bu yazı böyle RPG aşkımın depreşmesi ile ilgili oldu. Aslıdna komik bir şeyler yazmak istiyorum. Bir iki güne bir kaç UO-WOW anısı yazayım bari. Onlar hep komik olur :D Neyse bakalım. Bir dahaki yazıya kadar :P

4 yorum:

  1. Bankaikun şu yazıdan tek bir kelime anlamasam da okudum hepsini xD muhtemelen anlasam daha eğlenceli olurdu ama XD

    "Karşıdaki istediği kadar hızlı olsun sen güçlü bir şekilde kodunmu kafaya kakalak gibi yapışır kalır yere" dfasghdasfghdfash der yorumumu bitiririm saygılar

    (bu arada silent hill oynama hevesim başlayacak gibi xD (nasıl bi cümle oldu ya bu?) oynamalı mıyım, tırsar mıyım? kötü mü demiyorum xD )

    YanıtlaSil
  2. Ehuheueh evet bu daha çok bir türe yönelik oldu yaa farkındayım ama napim. Dur bir iki güzel yazım var yazacağım mutlaka xD

    Silent Hill'mi oynamak istiyorsunn *gözleri parlar* oleyyyy! Tırsmak ne kelime. Ben PSP üzerinden son çıkanı oynuyorum böyle karanlıkta kulaklıkla. Saykoya bağladım :P Ama çok güzell. Değiyor oynadığına ^^ Aslıdna onları yalnız oyanmak tırstırıyor. İyi arkadaşlar bulup onlara oynatırsan film gibi izlersin. Gerçi sonra dövdü beni Gamze ile Beril, tek bitirmeyen ben olduğum halde 4. oyunu onlara oynatıp izlemiştimde :D

    YanıtlaSil
  3. monkey island oynıycam önce xD ama bi yaz gelsin yalnız/birileriyle beraber ve tırsa tırsa oynıycam kararlıyım xD

    YanıtlaSil
  4. Silent hill home coming'i kafade oynamak ilginç bir deneyim resident evilci filan olsaydı kafede kavga çıkardı artık :)

    YanıtlaSil

Categories

Pages

Popular Posts

Recent Posts